Obsługa systemu eDoręczenia
Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?
Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?
Informacje o szkoleniu
Obsługa systemu eDoręczenia.
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników podmiotów publicznych i niepublicznych odpowiedzialnych za rejestrację, obieg, sporządzanie i wysyłkę dokumentów,
- przedsiębiorców,
- osób wykonujących zawody zaufania publicznego.
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z zagadnieniem doręczenia elektronicznego, procedurą uzyskania adresu do doręczeń, obsługą skrzynki do doręczeń, zasadami przyjmowania i wysyłki korespondencji w trybie doręczenia elektronicznego.
PROGRAM SZKOLENIA
- Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
- Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
- Przepisy wykonawcze do ustawy
- Kodeks Postępowania Administracyjnego
- Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
- Definicje ustawowe
- Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- Operator wyznaczony,
- Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
- Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych – jakie podmioty i kiedy muszą wdrożyć e-doręczenia
- Doręczenia elektroniczne a ePUAP
- Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów - zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
- Ile adresów do doręczeń można mieć
- Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
- Na jaki okres następuje wpis do bazy?
- Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
- Stosowanie doręczeń elektronicznych przez osoby wykonujące zawód zaufania publicznego zatrudnione w podmiotach publicznych
- Zarządzanie skrzynką doręczeń
- administrator, użytkownik uprawniony, obserwator
- kto powinien mieć dostęp do skrzynki?
- Ilu może być użytkowników jednej skrzynki?
- Obowiązki operatora wyznaczonego
- Wyjątki od doręczenia elektronicznego
- Praktyczna obsługa systemu
- Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
- Ustawienia skrzynki do e-doręczeń, jej konfiguracja i zarządzanie
- Wyszukiwanie adresu w Bazie Adresów Elektronicznych
- Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
- odbieranie wiadomości
- tworzenie i wysyłka wiadomości
- Dowód wysłania i dowód odbioru
- Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia
- Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
- Publiczna Usługa Hybrydowa – przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
- Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
- Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
- Doręczenia elektroniczne a brak adresu do doręczeń lub nie odnalezienie adresu w bazie
- Wszystkie dopuszczalne prawnie tryby doręczania korespondencji a kolejność i zasady ich stosowania:
- doręczenie elektroniczne
- doręczenie hybrydowe
- doręczenie na konto w innym systemie teleinformatycznym (w tym ePUAP)
- doręczenie osobiste
- doręczenie gońcem
- doręczenie tradycyjne
- Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)
- Integracja skrzynki do e-doręczeń z systemem EZD i jej obsługa z poziomu systemu EZD
Szkolenie poprowadzi: dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Wiele lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził kilka godzin kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
- Termin szkolenia: 25.02.2025 r oraz 17.03.2025, w godz. 09.00-13.00
- Miejsce szkolenia: on-line w czasie rzeczywistym
- Koszt szkolenia dla 1 osoby: 399 ,00 zł netto + VAT