Obsługa Systemu e-Doręczenia
Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?
Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?
Informacje o szkoleniu
Obsługa Systemu e-Doręczenia
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników podmiotów publicznych i niepublicznych odpowiedzialnych za rejestrację, obieg, sporządzanie i wysyłkę dokumentów,
- przedsiębiorców,
- osób wykonujących zawody zaufania publicznego.
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z zagadnieniem doręczenia elektronicznego, procedurą uzyskania adresu do doręczeń, obsługą skrzynki do doręczeń, zasadami przyjmowania i wysyłki korespondencji w trybie doręczenia elektronicznego.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
1) Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
2) Przepisy wykonawcze do ustawy
3) Kodeks Postępowania Administracyjnego
II. Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
1) Definicje ustawowe
a) Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
b) Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
c) Operator wyznaczony,
d) Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
2) Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych – jakie podmioty i kiedy muszą wdrożyć e-doręczenia
3) Doręczenia elektroniczne a ePUAP
4) Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów - zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
a) Ile adresów do doręczeń można mieć
b) Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
c) Na jaki okres następuje wpis do bazy?
d) Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
5) Stosowanie doręczeń elektronicznych przez osoby wykonujące zawód zaufania publicznego zatrudnione w podmiotach publicznych
6) Zarządzanie skrzynką doręczeń
a) administrator, użytkownik uprawniony, obserwator
b) kto powinien mieć dostęp do skrzynki?
c) Ilu może być użytkowników jednej skrzynki?
7) Obowiązki operatora wyznaczonego
8) Wyjątki od doręczenia elektronicznego
III. Praktyczna obsługa systemu
1) Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
2) Ustawienia skrzynki do e-doręczeń, jej konfiguracja i zarządzanie
3) Wyszukiwanie adresu w Bazie Adresów Elektronicznych
4) Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
a) odbieranie wiadomości
b) tworzenie i wysyłka wiadomości
5) Dowód wysłania i dowód odbioru
IV. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia
1) Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
2) Publiczna Usługa Hybrydowa – przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
3) Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
4) Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
5) Doręczenia elektroniczne a brak adresu do doręczeń lub nie odnalezienie adresu w bazie
6) Wszystkie dopuszczalne prawnie tryby doręczania korespondencji a kolejność i zasady ich stosowania:
a) doręczenie elektroniczne
b) doręczenie hybrydowe
c) doręczenie na konto w innym systemie teleinformatycznym (w tym ePUAP)
d) doręczenie osobiste
e) doręczenie gońcem
f) doręczenie tradycyjne
7) Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)
8) Integracja skrzynki do e-doręczeń z systemem EZD i jej obsługa z poziomu systemu EZD
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia;
- wykwalifikowaną kadrę trenerską.
Dysponujemy profesjonalną kadrą trenerską, posiadającą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe do realizacji projektów szkoleniowych z różnorodnych zakresów. Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego z dowolnej tematyki, według Państwa zapotrzebowania oraz w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa.
Szkolenie poprowadzi
Dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Wiele lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 2500 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.