Platforma ePUAP2 – Kompendium Wiedzy
Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?
To szkolenie jeszcze nie ma ustalonej daty. Wkrótce może się pojawić nowy termin. Jeśli odpowiada ono na Twoje potrzeby, napisz do nas, przygotujemy ofertę specjalnie dla Twojej firmy/ instytucji.
Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?
Informacje o szkoleniu
PLATFROMA ePUAP2 - KOMPENDIUM WIEDZY
Celem szkolenia jest:
- zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie kompleksowej obsługi platformy ePUAP2;
- uzyskanie wiedzy w jaki sposób radzić sobie z problemami pojawiającymi się w trakcie obsługi platformy;
- zapoznanie się z możliwościami platformy;
- nabycie praktycznej wiedzy z zakresu funkcjonowania Panelu „Administrowanie” i „Zarządzanie”, przypisywania do ról, grup i systemów, konfigurowania ról, dodawania usług, tworzenia formularzy, zaawansowanej obsługi skrytek.
Szkolenie kierowane jest do:
- pracowników instytucji publicznych obsługujący interesantów;
- osób obsługujących Platformę ePUAP2 lub przygotowujących się do jej przejęcia, administratorów ePUAP2;
- informatyków w JST i jednostkach odległych;
- osób chcących pogłębić swoją wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania Panelu „Administrowanie” na platformie ePUAP2.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I - Obowiązki prawne i obsługa platformy
I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna:
- doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
- zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
- kiedy stosujemy podpis kwalifikowany;
- sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
- sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
- wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
II. ePUAP2 – platforma w praktyce:
- proces zakładania konta;
- nowe okno logowania i identyfikacji elektronicznej;
- widok ekranu – strefa klienta i strefa urzędnika;
- podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane;
- opis zdarzenia i spraw z nim związanych;
- ePUAP2 – elektroniczna skrzynka podawcza;
- przeglądanie zasobów skrzynek;
- odbieranie dokumentów;
- odpowiedź na pismo;
- odpowiedź na pismo w przypadku braku pola „Odpowiedz”;
- przekazywanie dokumentów wg właściwości;
- tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu poprzez „Załatw sprawę”;
- tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu poprzez „Inne podziały spraw”;
- Podpis Zaufany (Uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie);
- załączanie dokumentów ze dysku i z lokalnego składu;
- wysyłanie dokumentów;
- przenoszenie dokumentów między skrytkami;
- sporządzanie kopii roboczej;
- przeglądanie raportów;
- sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis Nelektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty);
- wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji.
Moduł II - Administracja platformą.
III. ESP- Operacje na składzie:
- ustawienia i zarządzanie składem;
- tworzenie nowego składu;
- usuwanie i eksport składu;
- przypinanie, usuwanie skrytki w składzie;
- ustawianie powiadomień z poziomu składu;
- ustalanie preferowanych składów.
IV. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”.
1. Wysyłanie zaproszeń do organizacji:
- konto „Gość”, a „Administrator”- różnice;
- nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie;
- zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na ePUAP2 i nie posiadającej konta;
- rola konta „Właściciel”.
2. Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (nadawanie i
odbieranie uprawnień Gościa i Administratora).
V. Panel „Administrowanie”.
1. Zakładka „Usługi i ustawienia”: przeglądanie zapotrzebowania i dodawanie opisu usługi.
2. Zakładka „Budowanie usług”:
- podgląd opublikowanych Kart Spraw;
- utworzenie Karty Sprawy.
3. Zakładka „Skrytki”:
- formatka „Przeglądanie UPO” (Jak wyszukać zaginione UPO);
- formatka „Awaryjne pobieranie”;
- konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe);
- konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”.
4. Zakładka „Formularze”: import oraz budowa formularza.
5. Zakładka „Wzory lokalne”: import oraz dodanie nowego wzoru.
VI. Zakładka „Zarządzanie kontem: role i systemy”.
1. Zakładka „Użytkownicy”:
- formatka „Właściwości” (zmiany informacji o użytkowniku);
- formatka „Role” (przypisywanie użytkownika do roli);
- formatka „Import” (dodawanie użytkowników do organizacji).
2. Zakładka „Grupy”:
- utworzenie nowej grupy;
- konfiguracja istniejących grup;
- formatka „Właściwości”;
- formatka „Przypisania” (dodawanie i odbieranie użytkownikom ról);
- formatka „Role” (przypisanie grupy do roli).
3. Zakładka „Systemy”:
- utworzenie nowego systemu oraz konfiguracja już istniejącego.
4. Zakładka „Role”:
- role globalne – charakterystyka;
- role lokalne – charakterystyka;
- tworzenie ról lokalnych i globalnych;
- formatka „Konfiguracja” (Wybór roli lub dodanie i skonfigurowanie nowej roli);
- formatka „Konta” (dodanie konta lub grupy do roli);
- formatka „Atrybuty” (dodanie aplikacji do roli);
- formatka „Aplikacje” (zdefiniowanie aplikacji w organizacji);
- formatka „Uprawnienia” (skonfigurowanie dostępu do skrzynek, usunięcie dostępu do skrzynek, zezwolenie lub zablokowanie dostępu do przeglądania UPO, panelu administratora, przeglądania wiadomości etc.);
- formatka „Uprawnienia” (zaawansowane nadawanie uprawnień do ról).
Termin szkolenia: Do ustalenia z Zamawiającym
Miejsce realizacji szkolenia: w siedzibie u Zamawiającego
Czas trwania szkolenia: 6 godzin (09.00-15.00)
Szkolenie poprowadzi
Trener, archiwista, inspektor ochrony danych, koordynator dostępności oraz audytor w jednym. Praktyk, nie teoretyk. Trener od 2013 roku, na sali szkoleniowej spędził 7 954 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. Szkoli zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, jak też firmy sektora prywatnego. Prywatnie zafascynowany dostępnością (zwłaszcza cyfrową), a także fotograf, podróżnik i miłośnik architektury.
Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?
To szkolenie jeszcze nie ma ustalonej daty. Wkrótce może się pojawić nowy termin. Jeśli odpowiada ono na Twoje potrzeby, napisz do nas, przygotujemy ofertę specjalnie dla Twojej firmy/ instytucji.