Platforma ePUAP2 – Kompendium Wiedzy
kurs obsługa epuap2

Platforma ePUAP2 – Kompendium Wiedzy

Platforma ePUAP2 – Kompendium Wiedzy

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

To szkolenie jeszcze nie ma ustalonej daty. Wkrótce może się pojawić nowy termin. Jeśli odpowiada ono na Twoje potrzeby, napisz do nas, przygotujemy ofertę specjalnie dla Twojej firmy/ instytucji.

Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?

Informacje o szkoleniu

PLATFROMA ePUAP2 - KOMPENDIUM WIEDZY

Celem szkolenia jest:

  • zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie kompleksowej obsługi platformy ePUAP2;
  • uzyskanie wiedzy w jaki sposób radzić sobie z problemami pojawiającymi się w trakcie obsługi platformy;
  • zapoznanie się z możliwościami platformy;
  • nabycie praktycznej wiedzy z zakresu funkcjonowania Panelu „Administrowanie” i „Zarządzanie”, przypisywania do ról, grup i systemów, konfigurowania ról, dodawania usług, tworzenia formularzy, zaawansowanej obsługi skrytek.

Szkolenie kierowane jest do:

  • pracowników instytucji publicznych obsługujący interesantów;
  • osób obsługujących Platformę ePUAP2 lub przygotowujących się do jej przejęcia, administratorów ePUAP2;
  • informatyków w JST i jednostkach odległych;
  • osób chcących pogłębić swoją wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania Panelu „Administrowanie” na platformie ePUAP2.

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł I - Obowiązki prawne i obsługa platformy

I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna:

  • doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
  • zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
  • kiedy stosujemy podpis kwalifikowany;
  • sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
  • sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
  • wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.

II. ePUAP2 – platforma w praktyce:

  • proces zakładania konta;
  • nowe okno logowania i identyfikacji elektronicznej;
  • widok ekranu – strefa klienta i strefa urzędnika;
  • podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane;
  • opis zdarzenia i spraw z nim związanych;
  • ePUAP2 – elektroniczna skrzynka podawcza;
  • przeglądanie zasobów skrzynek;
  • odbieranie dokumentów;
  • odpowiedź na pismo;
  • odpowiedź na pismo w przypadku braku pola „Odpowiedz”;
  • przekazywanie dokumentów wg właściwości;
  • tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu poprzez „Załatw sprawę”;
  • tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu poprzez „Inne podziały spraw”;
  • Podpis Zaufany (Uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie);
  • załączanie dokumentów ze dysku i z lokalnego składu;
  • wysyłanie dokumentów;
  • przenoszenie dokumentów między skrytkami;
  • sporządzanie kopii roboczej;
  • przeglądanie raportów;
  • sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis Nelektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty);
  • wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji.

Moduł II - Administracja platformą.

III. ESP- Operacje na składzie:

  • ustawienia i zarządzanie składem;
  • tworzenie nowego składu;
  • usuwanie i eksport składu;
  • przypinanie, usuwanie skrytki w składzie;
  • ustawianie powiadomień z poziomu składu;
  • ustalanie preferowanych składów.

IV. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”.

1. Wysyłanie zaproszeń do organizacji:

  • konto „Gość”, a „Administrator”- różnice;
  • nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie;
  • zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na ePUAP2 i nie posiadającej konta;
  • rola konta „Właściciel”.

2. Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (nadawanie i
odbieranie uprawnień Gościa i Administratora).

V. Panel „Administrowanie”.

1. Zakładka „Usługi i ustawienia”: przeglądanie zapotrzebowania i dodawanie opisu usługi.
2. Zakładka „Budowanie usług”:

  • podgląd opublikowanych Kart Spraw;
  • utworzenie Karty Sprawy.

3. Zakładka „Skrytki”:

  • formatka „Przeglądanie UPO” (Jak wyszukać zaginione UPO);
  • formatka „Awaryjne pobieranie”;
  • konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe);
  • konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”.

4. Zakładka „Formularze”: import oraz budowa formularza.
5. Zakładka „Wzory lokalne”: import oraz dodanie nowego wzoru.

VI. Zakładka „Zarządzanie kontem: role i systemy”.

1. Zakładka „Użytkownicy”:

  • formatka „Właściwości” (zmiany informacji o użytkowniku);
  • formatka „Role” (przypisywanie użytkownika do roli);
  • formatka „Import” (dodawanie użytkowników do organizacji).

2. Zakładka „Grupy”:

  • utworzenie nowej grupy;
  • konfiguracja istniejących grup;
  • formatka „Właściwości”;
  • formatka „Przypisania” (dodawanie i odbieranie użytkownikom ról);
  • formatka „Role” (przypisanie grupy do roli).

3. Zakładka „Systemy”:

  • utworzenie nowego systemu oraz konfiguracja już istniejącego.

4. Zakładka „Role”:

  • role globalne – charakterystyka;
  • role lokalne – charakterystyka;
  • tworzenie ról lokalnych i globalnych;
  • formatka „Konfiguracja” (Wybór roli lub dodanie i skonfigurowanie nowej roli);
  • formatka „Konta” (dodanie konta lub grupy do roli);
  • formatka „Atrybuty” (dodanie aplikacji do roli);
  • formatka „Aplikacje” (zdefiniowanie aplikacji w organizacji);
  • formatka „Uprawnienia” (skonfigurowanie dostępu do skrzynek, usunięcie dostępu do skrzynek, zezwolenie lub zablokowanie dostępu do przeglądania UPO, panelu administratora, przeglądania wiadomości etc.);
  • formatka „Uprawnienia” (zaawansowane nadawanie uprawnień do ról).

Termin szkolenia: Do ustalenia z Zamawiającym
Miejsce realizacji szkolenia: w siedzibie u Zamawiającego
Czas trwania szkolenia: 6 godzin (09.00-15.00)

ROZWIŃ CAŁOŚĆ

Szkolenie poprowadzi

Trener, archiwista, inspektor ochrony danych, koordynator dostępności oraz audytor w jednym. Praktyk, nie teoretyk. Trener od 2013 roku, na sali szkoleniowej spędził 7 954 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. Szkoli zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, jak też firmy sektora prywatnego. Prywatnie zafascynowany dostępnością (zwłaszcza cyfrową), a także fotograf, podróżnik i miłośnik architektury.

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

To szkolenie jeszcze nie ma ustalonej daty. Wkrótce może się pojawić nowy termin. Jeśli odpowiada ono na Twoje potrzeby, napisz do nas, przygotujemy ofertę specjalnie dla Twojej firmy/ instytucji.

Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?

+48 607 057 017