Platforma ePUAP2 oraz Podpis Zaufany i Podpis Elektroniczny w Pracy Urzędu
Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?
Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?
Informacje o szkoleniu
Platforma ePUAP2 oraz Podpis Zaufany i Podpis Elektroniczny w Pracy Urzędu
Celem szkolenia jest:
- zapoznanie się z rodzajami podpisu elektronicznego i prawidłowością ich składania na dokumencie,
- nabycie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie;
- zapoznanie się z obsługą platformy ePUAP2;
- zdobycie wiedzy jak postępować gdy pojawia się informacja o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji.
Szkolenie kierowane jest do:
- pracowników sekretariatów, kancelarii, referatów;
- osób obsługujących Platformę ePUAP2 lub przygotowujących się do jej przejęcia;
- osób decyzyjnych w JST i ich jednostkach podległych;
- pracowników posługujących się podpisem elektronicznym lub pracujących w systemach EZD, SOD, EPUAP2;
informatyków w JST i jednostkach podległych.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna:
- doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
- zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
- kiedy stosujemy podpis kwalifikowany;
- sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
- sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
- wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
2. ePUAP2 – platforma w praktyce:
- widok ekranu spraw i opis sprawy;
- podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane;
- opis zdarzenia i spraw z nim związanych;
- ePUAP2 – bezpłatna skrzynka podawcza;
- odbieranie dokumentów;
- tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu;
- profil zaufany (uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie);
- załączanie dokumentów ze dysku i lokalnego składu;
- wysyłanie dokumentów;
- przenoszenie dokumentów między skrytkami;
- przekazywanie dokumentów wg właściwości;
- sporządzanie kopii roboczej;
- przeglądanie raportów;
- sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis elektroniczny, podpis zaufany);
- wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji.
3. ESP- operacje na składzie:
- ustawienia i zarządzanie składem;
- tworzenie nowego składu;
- usuwanie i eksport składu;
- przypinanie, usuwanie skrytki w składzie;
- ustawianie powiadomień z poziomu składu;
- ustalanie preferowanych składów.
4. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”:
1) Wysyłanie zaproszeń do organizacji
- konto „Gość” a „Administrator” – różnice;
- nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie;
- zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na EPUAP2 i nie posiadającej konta.
2) Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (Nadawanie i odbieranie uprawnień Gościa i Administratora).
5. Panel „Administrowanie” (W związku z ochroną danych osobowych, ten moduł realizowany jest tylko w formie nagrania):
- konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe);
- konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”.
6. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów:
- podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym;
- podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF;
- zastosowanie kwalifikowanej pieczęci elektronicznej;
- warianty podpisu;
- podpis wewnętrzny i zewnętrzny – zastosowanie, teoria i praktyka;
- podpisywanie wielu dokumentów;
- weryfikacja podpisu – sposoby;
- negatywna weryfikacja podpisu- sposób postepowania, skutki;
- brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki;
- podpisywanie dokumentów na platformie;
- weryfikacja dokumentów;
- podpisywanie Podpisem Zaufanym;
- weryfikacja Podpisu Zaufanego;
- przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego;
- pełnienie roli punktu potwierdzającego Podpisy Zaufane.
7. Przykłady zastosowania podpisu w praktyce.
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe;
- przerwy kawowe;
- catering;
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia;
- wykwalifikowaną kadrę trenerską.
Dysponujemy profesjonalną kadrą trenerską, posiadającą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe do realizacji projektów szkoleniowych z różnorodnych zakresów. Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego z dowolnej tematyki, według Państwa zapotrzebowania oraz w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa.
Szkolenie poprowadzi
Trener, archiwista, inspektor ochrony danych, koordynator dostępności oraz audytor w jednym. Praktyk, nie teoretyk. Trener od 2013 roku, na sali szkoleniowej spędził 7 954 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. Szkoli zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, jak też firmy sektora prywatnego. Prywatnie zafascynowany dostępnością (zwłaszcza cyfrową), a także fotograf, podróżnik i miłośnik architektury.