Platforma ePUAP2 oraz Podpis Zaufany i Podpis Elektroniczny
szkolenie z epuap2 i podpisów

Platforma ePUAP2 oraz Podpis Zaufany i Podpis Elektroniczny w Pracy Urzędu

Platforma ePUAP2 oraz Podpis Zaufany i Podpis Elektroniczny w Pracy Urzędu

Data szkolenia: 07/06/2023
Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy, 6 godzin (w godz. 09:00 – 15:00)
Miejsce: Hotel & Restauracja Biały Dwór, Podzamcze 36 A, Kwidzyn
Cena: 599 zł + VAT/osoba

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

Liczba uczestników

Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?

Informacje o szkoleniu

Platforma ePUAP2 oraz Podpis Zaufany i Podpis Elektroniczny w Pracy Urzędu

Celem szkolenia jest:

  • zapoznanie się z rodzajami podpisu elektronicznego i prawidłowością ich składania na dokumencie,
  • nabycie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie;
  • zapoznanie się z obsługą platformy ePUAP2;
  • zdobycie wiedzy jak postępować gdy pojawia się informacja o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji.

Szkolenie kierowane jest do:

  • pracowników sekretariatów, kancelarii, referatów;
  • osób obsługujących Platformę ePUAP2 lub przygotowujących się do jej przejęcia;
  • osób decyzyjnych w JST i ich jednostkach podległych;
  • pracowników posługujących się podpisem elektronicznym lub pracujących w systemach EZD, SOD, EPUAP2;
    informatyków w JST i jednostkach podległych.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna:

  • doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
  • zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
  • kiedy stosujemy podpis kwalifikowany;
  • sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
  • sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
  • wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.

2. ePUAP2 – platforma w praktyce:

  • widok ekranu spraw i opis sprawy;
  • podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane;
  • opis zdarzenia i spraw z nim związanych;
  • ePUAP2 – bezpłatna skrzynka podawcza;
  • odbieranie dokumentów;
  • tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu;
  • profil zaufany (uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie);
  • załączanie dokumentów ze dysku i lokalnego składu;
  • wysyłanie dokumentów;
  • przenoszenie dokumentów między skrytkami;
  • przekazywanie dokumentów wg właściwości;
  • sporządzanie kopii roboczej;
  • przeglądanie raportów;
  • sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis elektroniczny, podpis zaufany);
  • wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji.

3. ESP- operacje na składzie:

  • ustawienia i zarządzanie składem;
  • tworzenie nowego składu;
  • usuwanie i eksport składu;
  • przypinanie, usuwanie skrytki w składzie;
  • ustawianie powiadomień z poziomu składu;
  • ustalanie preferowanych składów.

4. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”:
1) Wysyłanie zaproszeń do organizacji

  • konto „Gość” a „Administrator” – różnice;
  • nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie;
  • zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na EPUAP2 i nie posiadającej konta.

2) Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (Nadawanie i odbieranie uprawnień Gościa i Administratora).

5. Panel „Administrowanie” (W związku z ochroną danych osobowych, ten moduł realizowany jest tylko w formie nagrania):

  • konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe);
  • konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”.

6. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów:

  • podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym;
  • podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF;
  • zastosowanie kwalifikowanej pieczęci elektronicznej;
  • warianty podpisu;
  • podpis wewnętrzny i zewnętrzny – zastosowanie, teoria i praktyka;
  • podpisywanie wielu dokumentów;
  • weryfikacja podpisu – sposoby;
  • negatywna weryfikacja podpisu- sposób postepowania, skutki;
  • brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki;
  • podpisywanie dokumentów na platformie;
  • weryfikacja dokumentów;
  • podpisywanie Podpisem Zaufanym;
  • weryfikacja Podpisu Zaufanego;
  • przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego;
  • pełnienie roli punktu potwierdzającego Podpisy Zaufane.

7. Przykłady zastosowania podpisu w praktyce.

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe;
  • przerwy kawowe;
  • catering;
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia;
  • wykwalifikowaną kadrę trenerską.

Dysponujemy profesjonalną kadrą trenerską, posiadającą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe do realizacji projektów szkoleniowych z różnorodnych zakresów. Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego z dowolnej tematyki, według Państwa zapotrzebowania oraz w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa.

ROZWIŃ CAŁOŚĆ

Szkolenie poprowadzi

Trener, archiwista, inspektor ochrony danych, koordynator dostępności oraz audytor w jednym. Praktyk, nie teoretyk. Trener od 2013 roku, na sali szkoleniowej spędził 7 954 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. Szkoli zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, jak też firmy sektora prywatnego. Prywatnie zafascynowany dostępnością (zwłaszcza cyfrową), a także fotograf, podróżnik i miłośnik architektury.

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

Liczba uczestników

Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?

+48 607 057 017