Zarządzanie Zespołem
Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?
To szkolenie jeszcze nie ma ustalonej daty. Wkrótce może się pojawić nowy termin. Jeśli odpowiada ono na Twoje potrzeby, napisz do nas, przygotujemy ofertę specjalnie dla Twojej firmy/ instytucji.
Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?
Informacje o szkoleniu
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Cele i korzyści wynikające z aktywnego udziału w szkoleniu:
- analizę własnego stylu zarządzania,
- poznanie technik pozytywnego wywierania wpływu,
- poznanie metod efektywnego przewodzenia zespołowi,
- zwiększenie motywacji pracowników,
- kształtowanie autorytetu lidera, kierownika,
- tworzenie inspirującego środowiska pracy,
- budowa partnerskich relacji w zespole,
- umiejętne dbanie o zaangażowanie i rozwój pracowników,
- zwiększenie efektywności pracy,
- poznanie technik udzielania informacji zwrotnej.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Rozpoczęcie, zapoznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad współpracy, ćwiczenie integracyjne.
2. Analiza oczekiwań uczestników od szkolenia - indywidualne cele szkoleniowe.
3. Role i zadania kierownika w zespole.
- Kompetencje niezbędne do pełnienia funkcji kierowniczej.
- Wyzwania w pracy kierownika, lidera.
- Jak radzić sobie w obliczu nowego wyzwania, jeżeli dziś jesteś kierownikiem w wywodzisz się z zespołu, którym zarządzasz?
- Diagnoza własnego stylu interpersonalnego w relacjach z zespołem.
- Budowanie autorytetu.
4. Zarządzanie poprzez cele.
- Cele organizacji a cele kierowników i członków zespołu.
- Umiejętność oceny kompetencji podległych pracowników.
- Techniki motywacyjne.
- Wpływ motywowania pracowników na efektywność pracy i poziom realizacji celów.
- Wyznaczanie celów.
- Delegowanie zadań.
- Monitoring realizacji celów.
- Rozliczanie zespołu i jego członków z realizacji celów.
- Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej. Umiejętne prowadzenie rozmów oceniających efekty pracy i zaangażowanie pracowników.
- Odpowiedzialność za powierzone zasoby nie tylko kierowanie zespołem.
5. Zasady komunikacji w zespole.
- Asertywne komunikowanie wymagań i problemów.
- Jak dostosować styl interpersonalny do rozmówcy.
- Rzecz o koncentracji – oddzielanie człowieka od problemu.
- Budowane relacji w zespole.
- Techniki negocjacyjne- wywieranie wpływu, itp.
- Zarządzanie kryzysem w zespole.
6. Przywództwo – inspirowanie do pracy członków zespołu. Jak w natłoku pracy nie zapomnieć jaką rolę się pełni w zespole?
7. Zarządzanie czasem własnym, planowanie, organizowanie.
8. Formy komunikacji wewnątrz organizacji, zasady pracy.
- Jak budować relacje z partnerami wewnątrz organizacji.
- Wartości i standardy pracy w organizacji. Jak dobrać i dostosować kompetencje pracowników, aby grupa tworzyła zespół?
- Zarządzanie zmianą i praca nad ciągłym doskonaleniem kompetencji kierowniczych.
9. Podsumowanie połączone z wyznaczeniem płaszczyzn do rozwoju osobistego i zawodowego uczestników szkolenia.
10. Ankieta.
Zajęcia prowadzone w formie warsztatów, wykorzystują metody aktywnej pracy z grupą. Wykład teoretyczny jako wprowadzenie do tematu każdego z zagadnień, następnie implementacja wiedzy w praktykę w firmie dyskusji moderowanej i ćwiczeń. Warsztat, który pozwoli na uczenie się przez doświadczenie i współudział w ćwiczeniach.
Szkolenie poprowadzi
Doświadczony trener z zakresu zarządzania, negocjacji, sprzedaży, obsługi klienta, certyfikowany trener DISC, coach ICF. Doświadczenie zawodowe zdobyła podczas pracy w korporacji na stanowisku szefa oddziałów, kierownika zespołów sprzedaży, prowadzeniu własnej firmy. Wykładowca na jednej z Trójmiejskich uczelni wyższych. Posiada bogate doświadczenie trenerskie- ponad 1000 h przeprowadzonych szkoleń i ponad 750 h coachingu.
Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?
To szkolenie jeszcze nie ma ustalonej daty. Wkrótce może się pojawić nowy termin. Jeśli odpowiada ono na Twoje potrzeby, napisz do nas, przygotujemy ofertę specjalnie dla Twojej firmy/ instytucji.