Szkolenia dla Rad Pedagogicznych

Szkolenia dla Rad Pedagogicznych

Informacje o szkoleniu

Czas trwania szkolenia zależy od Państwa potrzeb i realizowanego tematu, waha się w granicach od 4-5 h dydaktycznych.

Każde szkolenie zamknięte realizujemy poprzez indywidualne podejście oraz dostosowanie programu do potrzeb Państwa kadry.

Szkolenia dla Rad Pedagogicznych – zagadnienia, bloki tematyczne

  1. Efektywność w nauczaniu i uczeniu się
  • Wybór ścieżki edukacyjnej i zawodowej w oparciu o kwestionariusz stylu interpersonalnego.
  • Sytuacje kryzysowe i nadzwyczajne w szkole
  • Skuteczne techniki zapamiętywania jako nowoczesna metoda uczenia się.
  • Gry i zabawy coachingowe.
  • Jak zachęcać dzieci i młodzież do czytania?
  • Jak pomóc uczniowi odnieść sukces edukacyjny?
  • Motywowanie przez odkrywanie potencjału ucznia, nauczyciela.
  • Mowa nienawiści jak sobie z nią radzić.
  • Jak uczyć, żeby nauczyć. Zasady edukacji
  • Kreatywna lekcja, kreatywny uczeń. Jak to zrobić?
  • Techniki uczenia się, metody motywujące uczniów do nauki.
  • Eksperyment pedagogiczny.
  • Techniki mediacyjne w pracy nauczyciela.
  • Jak rozwijać potencjał ucznia, czyli wybrane kompetencje coachingowe dla nauczyciela.
  • Problemy wychowawcze w szkole jak wspierać młodzież i rozmawiać z rodzicami o trudnych
  • sytuacjach.
  • Jak zorganizować procesy edukacyjne w kontekście potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów (programy, metody, dostosowania).
  • Innowacje w szkole, dlaczego warto je podejmować?
  • Jak motywować uczniów do nauki, co zrobić żeby nam się chciało?
  • Nauczycielskie zespoły przedmiotowe.
  • Wychowanie w szkole czyli jak ciekawie planować godziny wychowawcze?
  • Dlaczego umiejętności społeczne są tak ważne w szkole i jak je rozwijać?
  • Coaching metoda skutecznej motywacji.
  • Jak nauczyciele powinni rozmawiać z młodzieżą o tematach związanych z edukacją seksualną?
  • Problemy psychiczne młodzieży, zaburzenia w okresie wzrastania, depresja.
  • Komunikacja i współpraca w zespole.
  • Budowanie atmosfery sprzyjającej uczeniu się poprzez indywidualizację procesu nauczania.
  • Jak skutecznie promować wartość edukacji w szkole? (wymaganie MEN)
  • Aktywne metody nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, czyli jak przeprowadzić.
  • zajęcia lekcyjne metodą WebQuestu?
  • Jak w prosty sposób wykorzystać komputer na lekcji różnych przedmiotów?  Praktyczne przykłady.
  • Proste i skuteczne narzędzia wspomagające testowanie wiedzy uczniów- praktyczne przykłady wykorzystania darmowych aplikacji komputerowych.
  • Techniki uczenia się, metody motywujące uczniów do nauki.
  • Metoda eksperymentu.
  • Metody aktywizujące uczenie przez doświadczenie– cykl Kolba.
  • Metoda Montessori edukacja pełna szacunku.
  • Zarządzanie czasem i celami.
  • Eksperyment pedagogiczny.
  • Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.
  • Metoda projektu.
  • Jak przygotować wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego?
  • Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej – dlaczego warto je stosować?
  • Systemy reprezentacji uczniów, a rozwój ich umiejętności.
  • Jak wypracować plan rozwoju placówki oświatowej narzędzia, zasoby?
  • Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go rozumieć i jak z nim współpracować?
  • Stres dobry i zły – jak uczyć uczniów konstruktywnych metod radzenia sobie ze stresem?
  • Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.

2. Nowoczesne technologie informacyjne

  • Jak nadążyć za trendami TIK.
  • Kodowanie i programowanie w edukacji wczesnoszkolnej, szkolnej.
  • Grafika komputerowa w pracy nauczyciela.
  • Robotyka jako element pracy zespołowej – praktyczne warsztaty.
  • Jak efektywnie wykorzystać TIK na lekcjach?

3. Umiejętności psychologiczne i interpersonalne.

  • Skuteczny nauczyciel jak to zrobić.
  • Super wizja jako forma rozwoju osobistego.
  • Znaczenie komunikacji interpersonalnej w pracy nauczyciela.
  • Rola współpracy nauczycieli w podnoszeniu efektywności nauczania.
  • Kalejdoskop temperamentów – jak współpracować z kimś, kogo trudno zrozumieć, z kim trudno współpracować.
  • Budowanie pozytywnych relacji z rodzicami/ opiekunami prawnymi.
  • Budowanie autorytetu nauczyciela.
  • Co mówi nasze ciało. Body language.
  • Wzrok – dlaczego każdy człowiek widzi inaczej.
  • Efektywna komunikacja z klasą/ grupą.
  • Emisja głosu.

4. Współczesne zagrożenia

  • Fonoholizm- uzależnienie od telefonu.
  • Bezpieczeństwo w sieci.
  • Handel ludźmi w świadomości uczniów i nauczycieli. Co młodzież powinna wiedzieć, aby nie stać się ofiarą?
  • Cyberprzemoc- przeciwdziałanie i profilaktyka.
  • Dopalacze – współczesne zagrożenia.
  • Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznościowych.

5. Dydaktyka i wychowanie

  • Bajkoterapia w edukacji szkolnej i wczesnoszkolnej.
  • Techniki motywowania metody koncentracji i zapamiętywania.
  • NLP w edukacji ( Neurolingwistyczne Programowanie- nowoczesne metody rozwoju).
  • Umiejętności poznawcze uczniów i ich wpływ na rozwój.
  • Jak zmienić negatywną postawę uczniów do nauki?
  • Praca z uczniem trudnym, jak wydobyć jego potencjał?
  • Zaburzenia rozwojowe u uczniów (lękowe, odżywiania, i inne).
  • Arteterapia w edukacji i terapii.
  • Koncentracja i wyciszenie-praktyczne metody relaksacyjne oraz wyciszające do zastosowania w grupie.

6. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  • Muzykoterapia w pracy z uczniem niepełnosprawnym.
  • Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia- organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno- pedagogicznej.
  • Zaburzenia uczenia się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia w praktyce.
  • Diagnoza funkcjonowania ucznia z autyzmem i  zespołem Aspergera na różnych etapach kształcenia  jako podstawa do konstruowania IPET-u.
  • Praca z uczniem zdolnym.
  • Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole specyfika funkcjonowania.
  • Diagnoza funkcjonalna podstawą oddziaływań terapeutycznych wobec dzieci z autyzmem.
  • Praca z uczniem z zaburzeniami zachowania.
  • Edukacja włączająca-uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole.
  • Przygotowanie do indywidualizacji procesu nauczania.
  • Integracja sensoryczna.
  • Seksualność u uczniów z niepełnosprawnością.
  • Odporność dziecka- rola pedagoga w rozwijaniu inteligencji emocjonalnej.

7. Prawo oświatowe i prawo pracy

  • Urlopy w pracy nauczyciela w świetle przepisów Karty Nauczyciela (i jej nowelizacji) oraz Kodeksu Pracy.
  • Zmiany dotyczące awansu zawodowego nauczyciela.
  • Nawiązywanie, zmiana i rozwiązywanie stosunku pracy nauczyciela.
  • Czas pracy nauczyciela w świetle przepisów prawa oświatowego.
  • Zasady rozliczania czasu pracy, naliczania wynagrodzeń za pracę oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy.
  • Mobbing w pracy.
  • Zmiany w Karcie Nauczyciela po 1 stycznia 2019 r.
  • Kluczowe zmiany w prawie pracy  w 2019wraz z przygotowaniem do kontroli Państwowej Inspekcji Pracy.
  • Ocena pracy nauczyciela.
  • Zmodernizowany System Informacji Oświatowej(SIO).Stan prawny, bieżąca odpowiedzialność porządkowa i dyscyplinarna nauczyciela.
  • Organizacja wycieczek szkolnych według nowych przepisów.
  • Aspekty prawne zwalniania nauczycieli.
  • ZFŚS dla oświaty.
  • Zmiany w zasiłkach chorobowych i macierzyńskich.
  • Statut szkoły – co i jak znowelizować? Co i jak uszczegółowić?
  • Ewaluacja pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczyciela elementem podnoszenia jakości własnej pracy i pracy szkoły.
  • Szkolny program wychowawczo – profilaktyczny jak go zbudować?

8. RODO w placówce oświatowej.

  • Ochrona danych osobowych i bezpieczeństwo informacji w pracy nauczyciela.
  • Zasada obiegu i archiwizacji dokumentów papierowych i elektronicznych-instrukcja kancelaryjna
  • i archiwalna.
  • Inspektor ochrony danych osobowych.
  • Ochrona danych osobowych w placówkach oświatowych (szkoły, przedszkola) po nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych.
  • RODO w szkole.
  • Dane osobowe i ich przetwarzanie w tym w systemach teleinformatycznych w placówkach oświatowych.

9. Pierwsza pomoc przedmedyczna warsztaty z ratownikiem – nabór ciągły.

Pragniemy poinformować Cię, że Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 (tzw. RODO), zapewniamy bezpieczeństwo danym, które są przetwarzane w ramach działania naszej strony. Klikając „Akceptuję” lub zamykając okno, zgadzasz się na warunki przetwarzania swoich danych osobowych wyrażone w Polityce prywatności

Szkolenie poprowadzi

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

Masz pytania? Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy
o rozwoju Twojej firmy!

SEB-TEAM to firma doradczo - szkoleniowa, wspierająca także w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na rozwój.

Poznaj naszą ofertę! Zadzwoń lub napisz.

TELEFON