Doręczenia elektroniczne w firmach - eDoręczenia
kurs z obsługi systemu e-doręczeń

Doręczenia elektroniczne w firmach – eDoręczenia

Doręczenia elektroniczne w firmach – eDoręczenia

Data szkolenia: 23/05/2025
Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy, 4 godziny (w godz. 09:00 – 13:00)
Cena: 399 zł + VAT/osoba

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

Liczba uczestników

Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?

Informacje o szkoleniu

Szanowni Państwo,

firma szkoleniowo-doradcza SEB-TEAM zaprasza na szkolenie:

Doręczenia elektroniczne w firmach

Szkolenie skierowane jest do: pracowników podmiotów niepublicznych odpowiedzialnych za rejestrację, obieg, sporządzanie i wysyłkę dokumentów, a także do przedsiębiorców i osób wykonujących zawody zaufania publicznego

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem doręczenia elektronicznego, obsługą skrzynki do doręczeń, zasadami przyjmowania i wysyłki korespondencji w trybie doręczenia elektronicznego.

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
  • Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
  • Przepisy wykonawcze do ustawy
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego

 

  1. Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
  • Definicje ustawowe
  1. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
  2. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
  3. Operator wyznaczony,
  4. Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
  • Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych – jakie podmioty i kiedy muszą wdrożyć e-doręczenia
  • Doręczenia elektroniczne a ePUAP
  • Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów - zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
  1. Ile adresów do doręczeń można mieć
  2. Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
  3. Na jaki okres następuje wpis do bazy?
  4. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
  • Zarządzanie skrzynką doręczeń
  1. administrator, użytkownik uprawniony, obserwator
  2. kto powinien mieć dostęp do skrzynki?
  3. Ilu może być użytkowników jednej skrzynki?
  • Obowiązki operatora wyznaczonego
  • Wyjątki od doręczenia elektronicznego

 

  • Praktyczna obsługa systemu
  • Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
  • Ustawienia skrzynki do e-doręczeń, jej konfiguracja i zarządzanie
  • Wyszukiwanie adresu w Bazie Adresów Elektronicznych
  • Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
  1. odbieranie wiadomości
  2. tworzenie i wysyłka wiadomości
  • Dowód wysłania i dowód odbioru

 

  1. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia
  • Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
  • Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
  • Wyjątki od doręczeń elektronicznych
  • Doręczenia elektroniczne a inne sposoby doręczania korespondencji:
  • doręczenie na konto w innym systemie teleinformatycznym (w tym ePUAP)
  • Doręczenie osobiste
  • Doręczenie gońcem
  • Doręczenie tradycyjne
  • Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)
  • Integracja skrzynki do e-doręczeń z systemem EZD i jej obsługa z poziomu systemu EZD

Szkolenie poprowadzi: dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Wiele lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził kilka godzin kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.

  • Termin szkolenia: 23.05.2025 , w godz. 09.00-13.00
  • Miejsce szkolenia: on-line w czasie rzeczywistym
  • Koszt szkolenia dla 1 osoby: 399 ,00 zł netto + VAT

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • wykwalifikowaną kadrę trenerska,
  • materiały szkoleniowe,
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Zapraszam do współpracy

ROZWIŃ CAŁOŚĆ

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

Liczba uczestników

Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?

+48 661 991 681