Budowanie Kompetencji Managerskich
szkolenie kompetencje managerskie

Budowanie Kompetencji Managerskich

Budowanie Kompetencji Managerskich

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

To szkolenie jeszcze nie ma ustalonej daty. Wkrótce może się pojawić nowy termin. Jeśli odpowiada ono na Twoje potrzeby, napisz do nas, przygotujemy ofertę specjalnie dla Twojej firmy/ instytucji.

Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?

Informacje o szkoleniu

BUDOWANIE KOMPETENCJI MANAGERSKICH
Determinacja i elastyczność w działaniu

Ideą szkolenia jest kształtowanie i rozwijanie praktycznych kompetencji menedżerskich. Jest wiele programów dotyczących zarządzania prowadzonych na wysokim „C”. W ich treści przedstawiane są wyzwania, idee, które rażąco odbiegają od „tu i teraz” uczestników. Są odległe od sytuacji i doświadczenia osób pracujących w organizacjach. Niniejsza propozycja - skromniejsza w swoim zamyśle – to warsztat opierający się na czterech złożeniach, które stanowią podstawę merytoryczną zajęć:
1. Rozwój świadomości menedżerskiej - kim jest menedżer?
2. Rozwój umiejętności menedżerskich - aspekt pracy indywidualnej.
3. Rozwój umiejętności menedżerskich - aspekt oddziaływania na pracowników.
4. Opracowanie indywidualnych planów rozwoju umiejętności menedżerskich - co
mam robić, krok po kroku, by praktycznie rozwijać kompetencje menedżerskie?

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA

Podczas warsztatu zaprezentowany zostanie pięcioetapowy model oddziaływania
menedżera na zespół pracowniczy:

  • Określanie celów do realizacji;
  • Organizowanie działań i komunikowanie celów;
  • Motywowanie do efektywnej pracy i zaangażowania;
  • Weryfikacja wykonywanych działań przez pracowników;
  • Ocena powierzonych zadań.

Przeprowadzenie warsztatu poprzedzi przesłanie do uczestników szkolenia zadania dotyczącego rozumienia zagadnienia przywództwa. Temat zadania: „moja historia in plus oraz in minus w kontekście zaufania”.

Realizacja zajęć o charakterze:
a. poznawczym – rozumienie zagadnienia bycia menedżerem oraz autodiagnoza – ocena własnych predyspozycji i umiejętności w tym zakresie;
b. umiejętnościowym – ćwiczenie umiejętności dotyczących oddziaływania na ludzi;
c. aplikacyjnym – opracowanie planu działań po szkoleniu.

Całość szkolenia będzie bazować na konkretnych i bliskich rzeczywistości przypadków z życia zawodowego osób zajmujących się wywieraniem wpływu na innych.

PLAN SZKOLENIA

1. Zdefiniowanie roli menedżera w oparciu o koncepcję „role menedżera”

  • Menedżer - czy wystarczy mieć staż, być dobrym specjalistą i być menedżerem?
  • Role menedżera:
    - Dyplomata – prezentowanie stanowiska swojego zespołu w organizacji, tworzenie zasad współpracy między pracownikami, zmiana konfliktu we współpracę – zarządzenie konfliktem;
    - Trener – rozwój kompetencji podwładnych, motywacja zespołu – udzielenie informacji zwrotnej;
    - Polityk – określenie celów i zasad działania, przewodzenie grupie, delegowanie zadań, utrzymywanie pewnego dystansu;
    - Przedsiębiorca – poszukiwanie nowych rozwiązań, przedsiębiorcze działanie.
  • Prezentacja modelu zarządzania opartym o zasadę wiarygodności: „etos – empaba – logos”.

2. Techniki i narzędzia - jak praktycznie realizować wywieranie wpływu w swoim
miejscu pracy?

  • Styl pracy indywidualnej – praca w kręgu wpływu;
  • Prezentacja pomysłu/wizji zasad i celów dla zespołu – zasady skutecznej prezentacji pomysłów menedżera;
  • Rozwijania zespołu – jak oddziaływać na ludzi ze swojego otoczenia?;
  • Zasady budowania relacji partnerskich „wygrany – wygrany”;
  • Budowanie konsensusu wokół kluczowych zasad zespołu;
  • Menedżer, a zewnętrzne otoczenie zespołu/działu – jak dbać o interesy swoich ludzi?;
  • Skuteczność w prowadzeniu trudnych rozmów;
  • Menedżer jako osoba tworząca nowe możliwości, definiująca sytuację;
  • Motywacja – wyzwalanie energii i zaangażowanie.

3. Delegowanie zadań – jak skutecznie delegować odpowiedzialności?

  • Zasady delegowania zadań;
  • Jak zlecić zadanie? – krok po kroku;
  • Klimat i filozofia delegowania zadań i odpowiedzialności;
  • Określenie najczęściej popełnianych błędów podczas delegowania;
  • Standard rozmowy delegującej odpowiedzialności.

4. Komunikacja z zespołem – jak mówić jasno i przekonująco?

  • Zasady komunikacji interpersonalnej;
  • Przekaz perswazyjny – jak argumentować i przekonywać?
  • Kształtowanie efektywnego przekazywania informacji i delegowania zadań;
  • Najczęstsze błędy popełniane przez menedżerów w zakresie komunikacji ze swoimi ludźmi;
  • Wykształcenie umiejętności i sposobów przekazywania niepopularnych informacji;
  • Przygotowanie się do rozmowy – technika Analiza Pola Siły (APS);
  • Prezentacja modelu 10x4.

Umiejętność zaangażowania słuchacza jest pozytywnie skorelowana z jego otwartością na zmianę stanowiska i przyjęcie argumentów drugiej strony. Opracowanie skutecznych argumentów na rzecz motywacji opiera się na dostarczeniu uczestnikom sposobów, aby to osiągnąć. W trakcie warsztatu zostaną zaprezentowane techniki twórczej komunikacji, za pomocą których można opracować przekonujący i adekwatny komunikat do pracownika.

Uczestnicy warsztatu poznają także narzędzie „10x4”. To rodzaj „praktycznego suflera”, narzędzia pracy (prostokąt), gdzie na dłuższym boku umieszczono 11 technik twórczej komunikacji, zaś na krótszym 4 hasła dotyczące odbiorcy: „jego cele”, „jego wartości” (obszar jasny), „jego obawy”, „jego problemy” (obszar ciemny). Przy takim zestawieniu model „10x4” daje możliwość ruchu. Stwarza szansę do opracowania ponad 40 pomysłów na trafne i przekonujące argumenty na rzecz motywacji. Posługując się modelem „10x4” możemy umiejętnie apelować do dążeń i obaw naszych pracowników. Przygotowując argumenty, możemy je opracować tak, by umieścić je w świecie celów i pragnień swojego rozmówcy.

5. Kontrola, ocena pracy bieżącej pracownika – jak egzekwować i jak oceniać?

  • Wytyczanie celów dla pracowników;
  • Zasady określania kryteriów oceny powierzonego zadania;
  • Rozmowa oceniająca podczas bieżącej pracy;
  • Identyfikacja błędów w ocenie pracy pracownika;
  • Opracowanie standardu rozmowy oceniającej pracę.

6. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych – jak rozgrywać sytuacje konfliktowe?

  • Dynamika sytuacji konfliktowej i jej wpływ na myślenie i funkcjonowanie człowieka;
  • 6 klasycznych sytuacji konfliktowych w życiu zawodowym;
  • Zasady postępowania w konflikcie;
  • Identyfikacja zachowań służących rozwiązaniu sytuacji konfliktowej;
  • Filozofia pracy „twardy do problemu miękki do ludzi”;
  • Menedżer i zespół – stworzenie ram do rozwiązywania sytuacji konfliktowych.

7. Udzielnie informacji zwrotnej - motywacyjny wymiar w obszarze: menedżer – pracownik.

  • Mówienie o zadaniu, celu pracy – jak przekonywać i wyzwalać zaangażowanie?
  • Znaczenie informacji zwrotnej w pracy menedżera;
  • Opracowanie standardu informacji negatywnej – jak uprawiać konstruktywną krytykę?
  • Identyfikacja błędów podczas wyrażania informacji negatywnej;
  • Przekazywanie informacji pozytywnej – jak umiejętnie wyrażać pochwałę?
  • Rozmowy dyscyplinujące – jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami?

Aby podnieść skuteczność w komunikacji oraz budować profesjonalny wizerunek szefa podczas szkolenia będzie zaprezentowana metoda komunikacji w oparciu o ideę storytellingu. W tej części szkolenia celem będzie:

  • przekonanie uczestników spotkania do stosowania krótkich narracji w swoich prezentacjach, czy rozmowach biznesowych – „Widzę, że warto wykorzystać tę formę komunikacji”;
  • przekazanie praktycznej wiedzy zawiązanej z zasadami opracowywania historii – „Wiem jakopracowywać historie”;
  • przygotowanie zestawu historii dotyczących pracy uczestników szkolenia – „Mam do dyspozycjizestaw historii adekwatnych do mojej sytuacji zawodowej”.

Praca podczas szkolenia – czego uczą się uczestnicy szkolenia?

„CO?” - zawartość merytoryczna
Unikalny i skuteczny sposób prowadzenia prezentacji/rozmowy – dlaczego narracja jest skutecznym sposobem? Opis mechanizmu wpływu narracji na słuchacza/rozmówcę.
a. Kryteria dobrej historii i zasady przygotowywania wypowiedzi.
b. Sesja kreatywna w oparciu o autorską technikę „Analiza i Synteza” – wymiana ciekawych i przekonujących historii, które odnoszą się do sytuacji zawodowych uczestników. Cel: inspiracja dla uczestników, zebranie intrygujących i przekonujących historii.
c. Praktyczny warsztat - jak skonstruować historię? (struktura, suspens, puenta). Cel: stworzenie i dopracowanie zestawu historii pasujących do branży, specyfiki pracy uczestników szkolenia.
d. Techniki retoryczne wspomagające oddziaływanie historii. Zastosowanie: nkontrastu, metafory, łańcucha, cytatu.

„JAK?” – sposób pracy podczas szkolenia
Podczas spotkania uczestnicy angażowani są w indywidualne wystąpienia, pracę w małych zespołach; dodatkowo biorą udział w sesji kreatywnej, której celem jest opracowanie bazy historii dopasowanych do ich realiów. Całość warsztatu wzbogacona jest prezentacją wystąpień opartych o storytelling.

8. Plan aplikacyjny – co zrobić krok po kroku aby rozwijać umiejętności menedżerskie w swoim warsztacie pracy?

  • Przygotowanie działań w obszarach: mój warsztat pracy, mój zespół/otoczenie;
  • Kluczowe miejsca zdiagnozowane jako ‘do rozwinięcia’.

Termin szkolenia: do ustalenia z Zamawiającym
Dwa dni szkoleniowe w godzinach 09.00 – 15.00
Miejsce szkolenia: do uzgodnienia z Zamawiającym

 

ROZWIŃ CAŁOŚĆ

Szkolenie poprowadzi

Socjolog, trener i menedżer. Ukończył także Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną. Przez osiem lat pracował jako samodzielny menedżer w polskim oddziale międzynarodowego aliansu organizacji pozarządowych. W zakres jego obowiązków wchodziło tworzenie lokalnych struktur aliansu oraz koordynowanie ich działań. Odpowiadał również za organizowanie ogólnopolskich sympozjów tematycznych, paneli dyskusyjnych, debat oraz wykładów na wybrane zagadnienia. Prowadzi szkolenia z trzech obszarów: Komunikacja perswazyjna: prezentacja publiczna, autoprezentacja, skuteczne techniki sprzedaży i negocjacji. Zarządzanie: umiejętności menedżerskie, zarządzanie konfliktem, techniki kreatywnego myślenia biznesie., komunikacji interpersonalnej w kontaktach zawodowych.

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

To szkolenie jeszcze nie ma ustalonej daty. Wkrótce może się pojawić nowy termin. Jeśli odpowiada ono na Twoje potrzeby, napisz do nas, przygotujemy ofertę specjalnie dla Twojej firmy/ instytucji.

Masz pytania?
Chcesz uzyskać certyfikat za przebyte szkolenie?

+48 661 991 681